Kjøpsbetingelser
Juridisk navn: jem & fix Norge AS
Organisasjonsnummer: 919 562 404
Postadresse: Strandveien 35, 1366 Lysaker
Forretningsadresse: Strandveien 35, A2-10, 1366 Lysaker
E-postadresse: kundeservice@jemfix.com
Telefonnummer: +47 408 11 998
Når du kjøper varer eller tjenester i vår nettbutikk, så oppstår bindende avtale om kjøp mellom deg som kunde og jem & fix Norge AS (jem & fix), når du har mottatt kvittering/ faktura for kjøpet på e-post. Frem til du mottar faktura forbeholder vi oss retten til å annullere din ordre helt eller delvis. Annullering av din ordre kan skje på bakgrunn av vesentlige feil ved priser eller varebeskrivelser, eller fordi varen er utsolgt. Du vil motta en e-post med informasjon dersom din ordre blir kansellert.
Etter at du har bekreftet din bestilling på jemogfix.no, så vil du motta en automatisk e-post, som viser hvilke varer du har bestilt. E-posten fungerer som en bestillingsbekreftelse og elektronisk kvittering på at vi har mottatt din ordre. Det er ikke inngått en juridisk bindende avtale mellom jem & fix og deg på dette tidspunktet.
Kjøpsvilkårene gjelder for alle kjøp som gjennomføres i jem & fix sin nettbutikk. Vår nettbutikk kan benyttes av både forbrukere og næringsdrivende, vi gjør oppmerksom på at næringsdrivende ikke har angrerett. Alle avtaler inngås på norsk.
Du velger varene som du ønsker å legge i handlekurven ved å klikke på knappen LEGG I KURV. Du kan fjerne varer som du har lagt til i handlekurven i etterkant.
Du bekrefter og avslutter kjøpet ved å klikke på GÅ TIL KASSEN, akseptere våre kjøpsvilkår og betale for bestillingen. Vi anser alle bestillinger som tilbud som må aksepteres av jem & fix.
Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling frem til faktura er sendt.
Betaling gjennomføres via NETS sin nettside, som åpnes i et nytt vindu i din nettleser. Du vil bli bedt om å taste inn informasjon om bankkortet som du ønsker å benytte, før du må godkjenne betalingen.
Etter at betalingen er gjennomført så sendes du videre til en side som inneholder en bestillingsbekreftelse for din bestilling. Vi sender en kopi av kvitteringen til e-postadressen som du har oppgitt.
Alle bestillinger som registreres i vår nettbutikk blir først bindende for jem og fix når vi har sendt kvittering/faktura for kjøpet på e-post til kjøper. Din bestilling av varer blir bindende for deg når du bekrefter og avslutter bestillingen. Du forplikter deg altså til å kjøpe varene som ligger i handlekurven når du bekrefter og avslutter bestillingen.
Du vil motta en bestillingsbekreftelse på e-post kort tid etter og bestillingsbekreftelsen viser opplysningene vi har registrert. Etter at vi har godkjent din bestilling og sendt varene, så sendes kvittering/faktura til e-posten du har oppgitt. Vi anser bindende avtale for å ha oppstått når fakturaen er sendt.
Vi oppbevarer opplysninger om dine bestillinger i vårt ERP-system. Bestillingsbekreftelser og fakturaer og våre kjøpsvilkår kan skrives ut. Hvis du ønsker ytterligere opplysninger så kan du kontakte kundeservice på kundeservice@jemfix.com eller tlf. +47 408 11 998.
Du finner mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger her
Alle priser på vår nettside er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift (moms).
Fraktkostnadene avhenger av hvilke varer du bestiller.
Vi benytter følgende satser:
- Til ønsket PostNord utleveringssted: Fra 69 kr.
- PostNord levering i postkassen/hjemlevering: Fra: 209 kr.
- PostNord pakkelevering til arbeidsplassen din: Fra: 109 kr.
- PostNord ordrer over 20 kg eller svært uhåndterbare ting: Fra 269 kr.
- Levering av markiser med fraktbil direkte fra vår leverandør: 1.099,- kr.
Fraktkostnader for din bestilling er alltid tilgjengelig i handlekurven.
Du kan benytte følgende debet- eller kredittkort (som er utstedt i Norge) i vår nettbutikk: Visa, Mastercard, Maestro. Det påløper ingen betalingsgebyr når du betaler med debet- eller kredittkort.
Betalingsinformasjonen blir kryptert (SSL), slik at det kun er NETS som kan lese informasjonen. Verken jem & fix eller tredjeparter kan lese informasjonen.
Ved alminnelige bestillinger så trekkes kjøpesummen først når varene sendes til deg. Det trekkes aldri større beløp enn det du har godkjent under bestillingen.
Ved betaling med utenlandske kredittkort aksepterer du at det godkjente beløpet reserveres på din konto. Betalingen gjennomføres først når varene sendes fra vårt lager med unntak av spesialproduserte varer. Vi reserverer aldri et større beløp enn det du selv har godkjent ved kjøp via nettbutikken. Reservasjonen av beløpet skjer i overensstemmelse med vilkårene for det utenlandske kortet og beløpet kan maksimalt reserveres i 30 dager, deretter oppheves reservasjonen automatisk. Reservasjonen oppheves også i tilfeller hvor du angrer kjøpet innen 14 dager. Grunnen til reservasjonen er at når du bruker et utenlandsk kort, trekkes ikke pengene umiddelbart. Da man ikke kan trekke et større beløp enn det som er til rådighet på din konto, er det nødvendig å reservere kjøpsbeløpet. På denne måten er vi sikre på at pengene også er på kortet når de skal trekkes.
Bestilling av varer som tilvirkes etter din bestilling
Kjøpesummen trekkes umiddelbart etter at du har bekreftet din bestilling, dersom du kjøper spesialvarer som tilvirkes på din bestilling. Dette skjer som følge av at produksjonen av varen påbegynnes umiddelbart.
Vanlig leveringstid er 1-5 arbeidsdager. Vennligst merk at leveringstiden kan være lenger for utvalgte produkter. Du finner leveringstiden for den enkelte varen når du trykker på varen i nettbutikken.
Eventuelle leveringskostnader er spesifisert i et eget felt i bestillingsbekreftelsen. Du finner mer informasjon om fraktkostnader under kjøpsvilkårenes avsnitt om priser. Dersom særlige vilkår gjelder for leveringen, vil dette fremkomme i informasjonsfeltet under bestillingen.
Varer som bestilles under samme ordre kan bli levert på forskjellige tidspunkter, ettersom vi oppbevarer varer på flere forskjellige lagre.
Vi benytter PostNord til levering av ordrer.
Varene fraktes til leveringsadressen som er oppgitt under bestillingen, hvis du har bestilt hjemlevering. Overlevering skjer alltid ved fortauskant, eller nærmeste område der det er plass til å laste en pall av en lastebil.
jem & fix leverer varer til Norge.
Du har 14-dagers angrerett når du handler som forbruker. Dette innebærer at du kan angre på kjøpet inntil 14 dager fra da du mottok varene. Dagen du mottar varene regnes ikke med i fristen.
Angrefristen beregnes fra tidspunktet du fysisk overtar varen, når du har fått informasjon om angreretten slik loven krever.
Hvis du velger hjemlevering, så løper 14-dagersfristen fra dagen etter at varene overleveres til deg ved ditt hjem. Hvis du velger å hente varene fra nærmeste utleveringssted, så løper 14-dagersfristen fra dagen etter at du henter varen fra utleveringsstedet.
Angrefristen beregnes i hele dager. Utløper angrefristen på en lørdag, søndag eller en helligdag, så forskyves fristen til første arbeidsdag.
Vi ønsker at du sender en e-post til kundeservice@jemfix.com, hvor du oppgir opplysningene som vi ber om under punktet for reklamasjon, dersom du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ingen plikt til å gi oss slike opplysninger, men du må gi oss en utvetydig beskjed om at du vil benytte deg av angreretten (angremelding), for at du skal få rett til å påberope deg angreretten.
Du kan også gi oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten ved å sende brev til jem & fix Norge AS, Industriveien 3, 3271 Larvik, eller ved å returnere angrerettskjemaet som følger med bestillingsbekreftelsen.
Det er ikke tilstrekkelig å unnlate å motta varene, eller å unnlate å hente varene på avtalt hentested. Du må alltid gi oss en utvetydig beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Hvis vi mottar en berettiget angremelding, så vil vi sende deg en e-post med informasjon om hvilken adresse varene skal returneres til. Varene skal returneres senest 14 dager fra dagen etter at du sendte angremeldingen.
Dersom varene returneres gjennom postforsendelse, så er det tilstrekkelig at du har overlevert varene til posten innenfor 14-dagersfristen.
Manglende originalforpakning kan medføre en verdiforringelse av varen. Vi anbefaler at du returnerer varen i original forpakning, for å sikre at hele kjøpesummen tilbakeføres til deg. Vi ber om at du ikke skriver eller klistrer merkelapper direkte på varenes originalforpakning. Retursedler og adresse bør føres på fraktemballasjen.
Enkelte varer kan ikke returneres gjennom alminnelig posttjeneste. Dette omfatter varer som veier mer enn 20 kg og varer som er store og uhåndterbare.
Du må selv dekke de direkte kostandene for retur av varene når du benytter deg av angreretten.
Vi refunderer alle betalingene som vi har mottatt fra deg når du benytter deg av angreretten. Dette omfatter leveringskostnadene, men ikke ekstrakostnader som er påløpt som følge av at du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringen som tilbys.
Beløpet refunderes uten ubegrunnet opphold, og aldri senere enn 14 dager fra dagen etter at vi mottok din angremelding. Beløpet refunderes gjennom samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.
Vennligst merk at vi kan holde tilbake refusjonsbeløpet inntil vi har mottatt varene du returnerer, eller frem til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er returnert. Du kan også returnere varer som er kjøpt gjennom nettbutikken i en av våre fysiske butikker. I fysiske butikker vil du kunne bytte varene i andre varer, eller få kjøpesummen i refundert.
Vennligst merk at du er ansvarlig for eventuelle reduksjoner av varenes verdi, når reduksjonen skyldes at du har håndtert varen på en annen måte enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjoner. Du kan prøve varen på tilsvarende måte som du ville hatt mulighet til å prøve den i en fysisk butikk, men du kan ikke ta den i bruk. Hvis varen er håndtert utover det som er beskrevet her, anser vi varen som brukt. Hvis varen er brukt, så vil vi kunne redusere beløpet som du får refundert. I noen tilfeller vil din rett til å få refundert kjøpesummen kunne falle helt bort. Reduksjonen tilsvarer eventuelle reduksjoner av varens verdi, som har oppstått fordi du har håndtert varen utover retten til undersøkelse, som beskrevet i dette avsnittet.
Du vil motta en begrunnelse på e-post dersom vi mener at vilkårene for angrerett ikke er oppfylt. Du vil også motta en begrunnelse på e-post hvis vi reduserer beløpet du får refundert på grunn av reduksjon av varens verdi.
For kjøp av varer som tilvirkes etter din bestilling gjelder særlige vilkår for angrerett: Du har ikke angrerett eller returrett på varer som er fremstilt etter dine spesifikasjoner, eller som er fremstilt med et personlig preg.
Du har selv ansvar for å sende riktig informasjon om størrelse (mål), modell og fargevalg. Spesifikasjonene du har valgt kan ikke endres etter at du har bekreftet din bestilling.
Vi tar ikke imot pakker som sendes til nærmeste postkontor/hentested, eller pakker som sendes med postoppkrav.
Varer som returneres i forbindelse med utøvelse av angrerett eller reklamasjon, skal sendes til:
jem & fix norge AS
Industriveien 3
3270 Larvik
Vi anbefaler at du kontrollerer varenes antall og tilstand så snart du har mottatt dem. Eventuelle fraktskader må føres på fraktbrevet og du må gi melding om at du reklamerer til kundeservice@jemfix.com eller tlf. +47 408 11 998.
Du bør også kontrollere at du har mottatt riktige varer, herunder modell, mål og farge, ved første mulighet, og før varen monteres.
Reglene i forbrukerkjøpsloven gjelder når du handler som forbruker på vår nettside.
Vi anbefaler at du undersøker at varene er i samsvar med det du bestilte så snart du mottar varene. Eventuelle mangler vil bli vurdert i henhold til forbrukerkjøpslovens regler om reklamasjon.
Etter forbrukerkjøpslovens regler så har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Hvis varen er ment til å vare vesentlig lenger enn 2 år, så utvides reklamasjonsretten til totalt 5 år. Hvis du oppdager at varen har en mangel og melder fra til jem & fix innenfor den aktuelle fristen, så kan du ha rett på å få mangelen reparert, motta ny tilsvarende vare, motta prisavslag eller å heve av kjøpet. I noen tilfeller så kan du ha krav på erstatning i tillegg. Hva du kan kreve avhenger av de konkrete omstendighetene. Vi vil kun godta krav som er berettiget. At kravet er berettiget innebærer blant annet at feilen du reklamerer på er en mangel. En feil som oppstår fordi du har påført varen en skade, eller fordi du har brukt varen feil, regnes ikke som en mangel. Alminnelig slitasje eller at varen slutter å fungere på bakgrunn av dens naturlige holdbarhet regnes heller ikke som en mangel (dette gjelder blant annet batterier).
Hvis du oppdager at varen har en mangel, så må du reklamere til vår nettbutikk innen rimelig tid. Sendes reklamasjonen for sent, så regnes den ikke som berettiget. Reklamasjonsmeldinger som er sendt senest to måneder fra da kjøper oppdaget feilen, regnes alltid som sendt innenfor rimelig tid.
Vi refunderer rimelige fraktkostnader ved retur av varen hvis reklamasjonen er berettiget. Varen må pakkes på forsvarlig vis, og du må ta vare på kvitteringer som viser fraktkostnadene.
Hvis du ønsker å reklamere på en vare, så anbefaler vi at du sender en e-post til kundeservice@jemfix.com med følgende opplysninger:
Navn
Adresse
Postnummer og sted
Telefonnummer
E-post
Om varen (du finner informasjon om varen i e-posten som du mottok etter bestillingen)
Bestillingsnummer
Varenummer
Varenavn
Årsaken til at varen returneres og din reklamasjon
Det er viktig at du gir oss god nok informasjon, slik at vi kan hjelpe deg best mulig.
Hvis en vare er ødelagt når du mottar den, så anbefaler vi at du benytter originalforpakningen når du sender den i retur.
Utover dette så anbefaler vi at den originale forpakningen legges ved i returforsendelsen.
Vennligst unngå å skrive eller klistre etiketter direkte på originalforpakningen. Vi ønsker at du skriver og klistrer etiketter på fraktemballasjen.
Hvis varen har en mangel, så kan du kreve at vår nettbutikk utbedrer mangelen eller leverer deg en ny tilsvarende vare. Du har kun krav på dette hvis reklamasjonen er berettiget og utbedring av mangelen eller levering av ny vare er mulig, og ikke medfører urimelige kostnader for vår nettbutikk.
Gavekort som er kjøpt på jemogfix.no eller i en av våre butikker kan benyttes ved kjøp på jemogfix.dk, jemogfix.se, jemogfix.no eller i våre butikker i Norge, Sverige og Danmark. Våre gavekort har ingen utløpsfrist, gavekortene har 3 års gyldighet fra kjøpsdatoen.
Du vil få tilsendt gavekort som er bestilt gjennom jemogfix.no, i en PDF-fil. Gavekortet sendes som et vedlegg til e-postadressen du har oppgitt. Vennligst kontroller at du har mottatt e-posten når kjøpet er gjennomført. Du må ha installert et PDF-program på din PC for å kunne åpne filen. Dette kan for eksempel være fx Adobe Reader.
Du vil bli bedt om å taste inn gavekortnummeret og CV2-koden som står på kortet hvis du benytter gavekortet til betaling i en av våre nettbutikker.
I fysiske butikker belastes gavekortet via strekkoden på kortet.
Vi ser på gavekortet som kontanter, som kan benyttes av den som besitter gavekortet uten identifikasjon. Du bærer selv risiko for tap eller misbruk av gavekortet. Dette betyr at du må dekke eventuelle økonomiske tap som oppstår som følge av at kortet går tapt eller misbrukes. Vi erstatter ikke gavekort som har blitt stjålet, mistet eller misbrukt.
Vennligst kontakt kundeservice på kundeservice@jemfix.com eller tlf. +47 408 11 998 hvis du har mistet et gavekort eller mistenker at gavekortet misbrukes, slik at vi kan sperre kortet.
Du kan alltid sjekke det tilgjengelige beløpet på gavekortet via vår hjemmeside.
Vi ønsker å gi den en god og trygg opplevelse når du handler i vår butikk. Vi oppfyller kravene som stilles til behandling av personopplysninger i personvernlovgivningen. Du kan lese mer om våre holdninger til personvern her
Når du benytter vår hjemmeside (www.jemogfix.no) så aksepterer du at vi bruker nødvendige cookies. I tillegg kan vi plassere informasjonskapsler for andre formål med ditt aktive samtykke på forhånd. Du kan lese mer om cookies og personvern her
Denne nettsiden eies og driftes av:
jem & fix Norge AS
Organisasjonsnummer: 919 562 404
E-postadresse: kundeservice@jemfix.com
Telefonnummer: +47 408 11 998
Du kan kontakte kundeservice på kundeservice@jemfix.com hvis du ønsker å klage på et kjøp fra vår nettbutikk. Kommer vi ikke til enighet, så kan du be om mekling av saken hos Forbrukerrådet.
Forbrukerrådet er tilgjengelig på tlf. +47 23 400 500 eller via nettsiden som du finner her: https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss
Hvis meklingen ikke fører frem, så kan du be om behandling av saken hos Forbrukerklageutvalget. Det koster ingenting å få saken behandlet hos Forbrukerrådet og Forbrukerklageutvalget.
Er du forbruker som er bosatt i et annet EU-land, så kan du rette din klage gjennom EU-kommisjonens online klageportal, som du finner her.
Du kan kontakte vår kundeservice dersom du skulle ha noen spørsmål.
jem & fix norge AS
1366 Lysaker
Organisasjonsnummer: 919 562 404
Postadresse: Strandveien 13, A2-10, 1366 Lysaker
E-postadresse: kundeservice@jemfix.com
Telefonnummer: +47 408 11 998